REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?
CPK – czyli nowe, duże lotnisko ma zapewnić zwiększenie przepustowości przewozowej w centralnej Polsce na Mazowszu. Jednak niezależnie od tego bieżące operacje lotnicze mogą być kontynuowane na lotnisku Chopina, nieco rozbudowanym, usprawnionym. Dodatkową przepustowość, low-costową, czarterową zapewnią mniejsze porty w Modlinie, czy też w dalej oddalonych Radomiu i Łodzi.
CPK wybrał wykonawcę projektu kampusu Centrum Przetwarzania Danych artykuł
Pokaż artykuł
CPK wybrał wykonawcę projektu kampusu Centrum Przetwarzania Danych
Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnęła przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej Centrum Przetwarzania Danych, które będzie kluczowym elementem infrastruktury teleinformatycznej nowego lotniska.
Wrocław z Pragą połączy linia kolejowa dużych prędkości. Wybrano wykonawcę studium dla tej inwestycjiartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław z Pragą połączy linia kolejowa dużych prędkości. Wybrano wykonawcę studium dla tej inwestycji
Kolejne bardzo dobre informacje dotyczące kolei dużych prędkości na Dolnym Śląsku. Spółka Centralny...
Kraków: Coraz bliżej do rozbudowy lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
Kraków: Coraz bliżej do rozbudowy lotniska
Powiększone lotnisko Kraków Airport mogłoby obsłużyć 12 milionów pasażerów rocznie. Regionalny Dyrek...
Droga ekspresowa S3 Świnoujście - Lubawkainwestycja
Pokaż inwestycję
Droga ekspresowa S3 Świnoujście - Lubawka
Tunel Kolei Dużych Prędkości zmieni krajobraz Łodzi. Powstaną nowe budynki techniczne [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel Kolei Dużych Prędkości zmieni krajobraz Łodzi. Powstaną nowe budynki techniczne [WIZUALIZACJE]
Prace nad budową drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią, czyli tunelu dla Kolei Dużych Prędkości, idą już pełną parą. Chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, na zachód od dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja oznacza nie tylko prace pod ziemią. Wzdłuż całej trasy, którą w przyszłości pojadą pociągi, powstaną także nowe budynki.
 Otwarto oferty w przetargu na drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Otwarto oferty w przetargu na drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce
W sumie pięć ofert wpłynęło na budowę tunelu dalekobieżnego na linii kolejowej nr 85 w Łodzi. Teraz rozpocznie się proces sprawdzania i weryfikacji ofert, którego długość będzie zależna od jakości złożonych dokumentów. Jest to największy jak dotąd opublikowany przez CPK przetarg na roboty budowlane, w ramach którego powstanie najdłuższy tunel kolejowy w Polsce. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w II połowie 2025 roku.
Łódź: CPK planuje budowę drugiego tunelu. Do Warszawy dojedziemy w 45 minutartykuł
Pokaż artykuł
Łódź: CPK planuje budowę drugiego tunelu. Do Warszawy dojedziemy w 45 minut
Obecnie trwa budowa podziemnego tunelu łączącego dworzec Łódź Kaliska z Łodzią Fabryczną. Spółk...
CPK wybrał wykonawców lotniska. Szacowana wartość zamówienia to ponad 1,7 miliarda złotychartykuł
Pokaż artykuł
CPK wybrał wykonawców lotniska. Szacowana wartość zamówienia to ponad 1,7 miliarda złotych
W środę 16 lipca spółka CPK (Centralny Port Komunikacyjny) wyłoniła ośmiu wykonawców prac budowlanych na terenie przyszłego lotniska, z którymi w najbliższych dniach podpisze umowę. Celem przetargu było wyłonienie firm, które zrealizują budowlane prace przygotowawcze dotyczące Portu Solidarność.
KDP: 350 zamiast 250 km/h na trasie Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznańartykuł
Pokaż artykuł
KDP: 350 zamiast 250 km/h na trasie Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznań
Centralny Port Komunikacyjny buduje pierwszą linię Kolei Dużych Prędkości, uwzględniając na każdym etapie planowania, projektowania i realizacji najwyższe możliwe parametry przejazdu pociągów KDP.
CPK Port Lotniczyinwestycja
Pokaż inwestycję
CPK Port Lotniczy
Baranów
Amerykański gigant jest zainteresowany budową CPKartykuł
Pokaż artykuł
Amerykański gigant jest zainteresowany budową CPK
Amerykańska firma Bechtel, która razem z Westinghouse ma budować pierwszą w Polsce elektrownię jądrową na Pomorzu, jest zainteresowana również udziałem w budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK).
CPK: Kluczowy krok w kierunku budowy największej inwestycji infrastrukturalnej w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
CPK: Kluczowy krok w kierunku budowy największej inwestycji infrastrukturalnej w Polsce
Centralny Port Komunikacyjny prowadzi postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego na roboty budowlane polegające na wybudowaniu terminala pasażerskiego CPK. Na postawione warunki udziału i kryteria selekcji wpłynęło osiem odwołań. Połowę z nich firmy wycofały same, a wszystkie pozostałe oddaliła dziś Krajowa Izba Odwoławcza (KIO). To ważna decyzja, ponieważ jednym z ważnych celów Spółki jest jak największy udział polskich podmiotów w realizacji robót budowlanych.
W Bełchatowie powstanie druga w Polsce elektrownia atomowa?artykuł
Pokaż artykuł
W Bełchatowie powstanie druga w Polsce elektrownia atomowa?
Czy w centralnej części Polski, w Bełchatowie, w województwie łódzkim powstanie druga w Polsce elektrownia atomowa? Chcą tego Radni Sejmiku Województwa Łódzkiego, którzy przyjęli uchwałę, w której wyrazili poparcie dla lokalizacji elektrowni jądrowej w tej lokalizacji. Podkreślili, że jej budowa w regionie zapewni miejsca pracy i zminimalizuje społeczno-ekonomiczne skutki odchodzenia od węgla. Za przyjęciem stanowiska głosowali wszyscy obecni na sali radni.
Centralny Port Komunikacyjny trzeba zacząć budować natychmiastartykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny trzeba zacząć budować natychmiast
Z punktu widzenia rozwoju lotnictwa i transportu lotniczego Centralny Port Komunikacyjny (CPK) jest Polsce niezbędny – jednak powinien być dostosowany do potrzeb realnego zapotrzebowania na operacje lotnicze – na obsługę określonej liczby pasażerów oraz realnego zapotrzebowania na obsługę towarów cargo. Obecnie cargo lotnicze w Polsce to zaledwie 1% całościowego transportu cargo ze wszystkich dziedzin kołowych, kolejowych i lotniczych.
[Świdnik] Droga do lotniska (ul. Mełgiewska)inwestycja
Pokaż inwestycję
[Świdnik] Droga do lotniska (ul. Mełgiewska)
Świdnik
[Inowrocław] Inowrocław: Jest decyzja ZRID dla obwodnicyartykuł
Pokaż artykuł
[Inowrocław] Inowrocław: Jest decyzja ZRID dla obwodnicy
Wojewoda kujawsko-pomorski podpisała w piątek, 18 stycznia wyczekiwany przez inowrocławian, ważny dl...
Ważna inwestycja w stolicy. Powstanie nowa wieża kontroli ruchu lotniczego TWR Warszawaartykuł
Pokaż artykuł
Ważna inwestycja w stolicy. Powstanie nowa wieża kontroli ruchu lotniczego TWR Warszawa
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej i Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o. podpisały umowę na budowę wieży kontroli ruchu lotniczego TWR Warszawa. Wykonawca został wybrany w drodze przetargu nieograniczonego. Jego zadaniem jest wybudowanie wieży kontroli ruchu lotniczego TWR Warszawa wraz z infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu przy Porcie Lotniczym Warszawa przy ul. Wieżowej w Warszawie na podstawie projektu budowlanego i projektu wykonawczego.
W duchu repolonizacji: Polskie firmy będą budowały terminal pasażerski lotniska CPKartykuł
Pokaż artykuł
W duchu repolonizacji: Polskie firmy będą budowały terminal pasażerski lotniska CPK
Działanie na rzecz wzmacniania i repolonizacji polskiej gospodarki traktowane jest przez rząd priorytetowo, o czym świadczy m.in. podejście przyjęte przy projekcie Centralnego Projektu Komunikacyjnego. Realizacja tej wielkiej inwestycji wkracza właśnie w kolejny etap – rozpoczyna się postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego na generalnego wykonawcę terminala pasażerskiego lotniska.
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce? artykuł
Pokaż artykuł
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce?
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną z 250 do 350 km/h na projektowanych liniach kolejowych. CPK stawia na pełne wykorzystanie parametrów infrastruktury, stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej i oszczędność czasu pasażerów. To właśnie znaczące skrócenie czasów przejazdu było podstawowym źródłem sukcesu Kolei Dużych Prędkości w Europie.
REKLAMA